شاهین‌ پلاس‌ اتومات

«سایپا شاهین» نه‌تنها از نظر قوای محرکه، بلکه از نظر ابعاد و ارگونومی نیز برای این سگمنت بسیار مناسب طراحی شده است

سایپا شاهین از همان زمان که با مدل G به بازار آمد تا امروز به مرحله عرضه شاهین‌پلاس اتوماتیک رسیده، بر مدار صعودی محبوبیت بوده است. این خودرو مدتی پس از عرضه مدل G، در تیپ GL با سقف تمام‌فلزی ارائه شد و در ادامه نیز نسخه اتوماتیک آن با گیربکس CVT به بازار آمد. سپس نوبت به ورود شاهین‌پلاس اتوماتیک به بازار رسید که از موتور ۱.۶ لیتری ۱۶سوپاپ جدید بهره می‌برد و قرار است با دو گزینه گیربکس AT و دستی در سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا قرار گیرد. به این ترتیب، اعضای خانواده محصولات شاهین که هم خودرو جوانان و هم خودرو خانواده محسوب می‌شود، به ۵ عضو می‌رسد که هریک پاسخگوی نوعی از نیازها و سلائق بازار است.

«شاهین G»؛ آشناترین شاهین بازار

شاهین G خودرویی با طول ۴۴۴۶میلی‌متر، عرض ۱۷۷۱میلی‌متر، ارتفاع ۱۴۹۰میلی‌متر و وزن ۱۲۶۰کیلوگرم است که یک موتور بهبود و ارتقایافته M۱۵TC چهارسلیندر توربوشارژ بهره می‌برد. این موتور ۱.۵لیتری ۱۱۰اسب‌بخار قدرت (در ۵۰۰۰ دور در دقیقه) و ۱۷۸نیوتون‌متر گشتاور (در ۲۵۰۰ دور در دقیقه) دارد. حجم باک شاهین ۴۷لیتر است و در نسخه پایه از گیربکس پنج‌دنده دستی بهره می‌برد. شاهین علاوه بر پاس‌کردن تست‌های اروپایی ایمنی ECE، از استاندارد ایمنی برخورد با عابرین پیاده برخوردار است.

میزان مصرف سوخت این خودرو نیز به‌رغم بهره‌گیری از سیستم توربوشارژ نیز در ۱۰۰کیلومتر تقریبا ۶.۸ لیتر است. پس از ایمنی بالا، بدون شک مهم‌ترین مزایا شاهین را می‌توان در امکانات رفاهی و آپشن‌های آن خلاصه کرد.

برخی از مهم‌ترین تجهیزات جانبی و امکاناتی که روی این خودرو نصب است، عبارت‌اند از دو ایربگ برای سرنشینان جلو، سانروف، سنسور عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، دوربین دید عقب ماشین، سیستم ترمز ضد قفل و اضطراری، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، سیستم مالتی‌مدیا هفت اینچی، سیستم ضدسرقت همراه با هشداردهنده، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، چراغ‌های اتوماتیک، آینه‌های برقی صندلی با روکش چرم، سیستم پایش وضعیت باد تایرها، سیستم GPS، صندلی عقب مجهز به نگهدارنده کودک و... . یکی دیگر از مزایای شاهین، سواری نرم و راحت آن است. طراحی بدنه و کابین شاهین نیز در میان خودروهای داخلی به‌روز، ممتاز و پخته به شمار می‌آید.

«شاهین»؛ پیشگام در برخورداری از استاندارهای ۸۵گانه

شاهین اولین محصول گروه خودروسازی سایپا است که از ابتدای مردادماه سال گذشته با استانداردهای ۸۵گانه تولید شده است. در این راستا و با توجه به این‌که شاهین برخلاف بسیاری از خودروهای داخلی و مونتاژی، از ابتدا به استانداردهایی همچون سیستم هشدار تغییر دنده (GSI)، سیستم پایش فشار باد تایرها (TPMS)، چراغ روشنایی روز و استاندارد ایمنی در برخورد با عابر پیاده و... برخوردار بود، گروه خودروسازی سایپا در راستای رعایت استانداردهای الزامی، این خودرو را مجهز به سیستم ESC (سیستم کنترل پایداری الکترونیکی) کرد.

«شاهین GL»؛ اقتصادی‌ترین نسخه شاهین با ایمن‌ترین بدنه

شاهین GL اقتصادی‌ترین نسخه شاهین G محسوب می‌شود که تنها تفاوتش با تیپ G در سقف تمام‌فلزی آن است. درواقع، شاهین GL در بخش طراحی ظاهری تفاوتی با شاهین G جز نداشتن سانروف بر روی سقف ندارد. علاوه بر اقتصادی‌تر بودن این نسخه از خودرو شاهین نسبت به دیگر نسخه‌ها، برخی خریداران این خودرو معتقدند با توجه به تمام‌فلزی بودن سقف شاهین GL، ایمنی آن از دیگر مدل‌ها و تیپ‌های شاهین بیشتر است.

یکی از ویژگی‌های مثبت کابین شاهین در تمام مدل‌ها و تیپ‌های آن، فضای مناسب سرنشینان عقب است که به‌شکل بسیار مناسبی، جادار و راحت احساس می‌شود؛ به‌نحوی‌ که سه فرد قدبلند (۱۸۰سانتی‌متر) به‌راحتی در ردیف عقب شاهین جای می‌گیرند. فضای بار عقب آن هم به‌حدی بزرگ طراحی شده است که نیاز مشتری را مرتفع می‌کند. از این رو، باید اذعان داشت؛ شاهین نه‌تنها از نظر قوای محرکه، بلکه از نظر ابعاد و ارگونومی برای این سگمنت بسیار مناسب طراحی شده است.

«شاهین اتوماتیک» با جعبه‌دنده CVT

در ادامه مسیر توسعه محصول شاهین، نسخه اتوماتیک آن با جعبه‌دنده CVT به بازار آمد که در حالت تیپ‌ترونیک تعویض دنده هفت‌سرعته مصنوعی را برای راننده فراهم می‌کند. گیربکس CVT شاهین حالت رانندگی اسپرت و برفی را هم دارد.

شاهین اتوماتیک نیز مانند نسخه دنده‌ای به سانروف برقی، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، رینگ آلومینیومی ۱۵ اینچی، ترمز ABS و EBD و BAS، چراغ روشنایی روز، تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، استارت دکمه‌ای، تریم داخلی چرم مصنوعی، سنسور پارک و دوربین عقب، نمایشگر تعویض دنده GSI، سنسور باد تایرها، دو کیسه هوا و... مجهز است. اما تیپ اتوماتیک شاهین امکاناتی مانند نمایشگر لمسی ۱۰اینچی، کروزکنترل، محدودکننده سرعت، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی را بیشتر از تیپ دنده‌ای دارد.

شاهین اتوماتیک از نظر ظاهری نیز تفاوت‌هایی با نسخه G دارد؛ در شاهین اتوماتیک، کروم‌کاری جلو پنجره، کروم بالای قاب پلاک عقب، دکوراتیو جدید کابین، آنتن کوسه‌ای و تریم داخلی دو رنگ دیده می‌شود.

«شاهین‌ پلاس‌ اتومات»؛ پاسخ سایپا به خواسته بخشی از مشتریان

برخی مشتریان سایپا انتظار داشتند شاهین با یک موتور تنفس طبیعی شانزده‌سوپاپ نیز به بازار بیاید که در نسخه اتوماتیک هم با یک گیربکس AT همراه باشد. حالا شاهین در نسخه پلاس خود دقیقا با همین مشخصات در حال ورود به بازار است. قدرت موتور ME۱۶ شاهین‌پلاس، ۱۱۱اسب‌بخار و گشتاور آن ۱۵۰نیوتون‌متر است. در بخش گیربکس نیز شاهد تجهیز شاهین‌پلاس به جعبه‌دنده شش‌سرعته AT نسل هفتم DAE هستیم.

به همین مناسبت، شاهد نقش بستن عبارت AT روی گلگیر جلو و علامت پلاس (+) روی درِ صندوق عقب شاهین‌پلاس هستیم. قاب کرومی جلوپنجره و نوار کرومی بالای قاب پلاک که در نسخه CVT شاهین نیز دیده می‌شود، در شاهین پلاس نیز دیده می‌شود.

فضای داخلی شاهین‌پلاس نیز مانند طراحی نمای بیرونی آن، مشابه نسخه اتوماتیک CVT شاهین است. اما علاوه‌بر تریم دورنگ تیره و روشن داشبورد و تودری‌ها و استفاده از تریم طرح چوب در برخی قسمت‌ها، قابلیت تنظیم برقی صندلی راننده و وجود گرمکن برای صندلی‌های جلو، از امکانات جدیدی هستند که به شاهین‌پلاس اضافه شده است. شاهین‌پلاس قرار است در نسخه دنده دستی هم با گیربکس پنج‌سرعته دستی مجهز به فناوری آیسین به بازار بیاید که پنجمین عضو خانواده محصولات شاهین خواهد بود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریدون IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    8 1
    مایی که پارسال ثبت نام کردیم قرار بود زمستان امسال بدهند چی شد؟
    • حامد IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
      1 0
      باید بگیری،باید بخوای،و الا اینا ماشین بده نیستند
  • Mmmm IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    5 1
    Ok
    • محمد IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
      0 0
      سلام من هم در سامانه یکپارچه شاهین برنده شدم هرچی داشتم فروختم که پیامک میاد تکمیل وجه کنم از من واس پاییز هست یکماه میگذره هنوز پیامک نیومده
  • علیرضا IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    13 5
    خیلی بهتر از ماشینایی مثل سورن و دنا و پارسه
    • مح DE ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
      0 0
      😂😂😂جوک
  • جواد IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    6 1
    ما پارسال ثبت نام کردیم الان 16 ماهه صبر کردیم موعد پاییز 403 1 بوده ساینا، کوییک، سهند، و... هر چی رو دستشون مونده را میخان غالبمون کنن،، این معنی،، مشتری مداری کرامت انسانی و شرافت مشتری،، سایت سایپا قسمت مشتری ها پایین سایتشون نوشتن... شاهین من کو....
  • قربان IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    ما هم پترسال ثبت نام کردیم قرار بود زمستان تحویل بدهند که تا حالا ده پیامک اومده بجاش میخوان ساینا .کوییک قالب کنن.بنظرم یه کارزار راه بندازیم تا جلوی این ها رو بگیریم.
  • علی IE ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    0 0
    لعنت بر دلالهای سایپا و ایرانخودرو . و تمام مدیران نالایغ
  • سعید IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۴
    1 0
    دو سال در انتظار شاهین ثبت نامی . ۱۰۰ میلیون پول رو بی زبون مسدود کردیم . اگر بعد دو سال میدونستیم نمیخواد بده اون موقع میتونستیم از بازار حتی به قیمت کارخانه بگیریم . اما الان پولمون بی ارزش و دیگه نمیتونیم از بازار بگیرییم . سایپا اگر فکر افزایش قیمتی اما نه بعد از دو سال انتظار که فرصت بازار هم از دست دادیم . حق ما این نیست . مشتری مدار باش
  • رضا IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    1 0
    تو خدا بعد16 ماه انتظار شاهین ماروتحویل بدبین هر چندبار میگن ساینا یا سهند بگیرید اگه ساینا می‌خواستیم ساینا ثبت‌نام میکردیم
  • وحید IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    من اسفند ۱۴۰۱ ساینا دوگانه ثبت نام کرده بودم سایپا نتونست دوگانه بده هر ماشینی پیشنهاد داد قبول نکردم آخرسر بهم شاهین داد.
  • محمد شیخ IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    کی ثبت نام شاهین شروع میشه
  • هادی قلیزاده IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    شرکت سایپا در بی اخلاقی و سوءاستفاده از اعتماد مشتریان و... و عدم پاسخگویی، رکورد دار است... از دی ماه پارسال برای شاهین اتومات پول واریز کردیم... تیرماه به ما زنگ زدند که ماشین شما آماده است تکمیل وجه کنید و کمتر از 30 روز تحویل بگیرید...هنوز هم که مهرماه در حال تمام شدن است نه از ماشین خبری هست و نه پاسخگویی و نه تکریم مشتری و نه هیچ... هر کسی برای زندگی خود مشکلات و نیز برنامه هایی دارد... اگر این گونه رفتارها دزدی، بی اخلاقی و... نیست... پس چه است؟ کجای دنیا با مردم و مشتریانشان چنین رفتاری می کنند؟
  • سکینه IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    1 0
    من شاهین G مدل 1401داشتم واقعا عالی بود .منتها به علت نیاز مالی فروختم .هفته قبل.اول که ثبت نام کردم همه بد تعریف کردن منتها بعد که دستم اومد دیدم عالی هست .بخرید پشیمون نمیشید
  • شمس IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    واقعا چرا تکلیف این کسایی که نوبتشون شده واسه شاهین دستی رو روشن نمیکنن ،ما اگه ماشین دیگه ایی میخاستیم خودمون انتخاب میکردیم
  • علی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    من تا الان ۱۰ تا ماشین عوض کردم و واقعا از ماشینای سایپا خیلی راضی تر از ایران خودرو هستم ماشین های ایران خودرو بعد یکی دوسال مشکلاتشون دونه دونه شروع میشه
  • رضا IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    ماسال قبل ثبت وام کردیم سایپا مارا فریب داد ازسهمیه ثبت نام ما سو استفاده کرد می خواست ازاین طریق خودروهای بادکرده رودستش روبندازه به ما باجایگزین کردن اطلسو... بجای شاهین پول مارا درحساب وکالتی مسدود کرد شاهین هم نداد سهمیه برنده شده ماهم سوخت اقای پزشکیان ونهادهای نظارتی کجایید لطفا ورود کنید تمام مشتریان ضررکرده مثل ماهم بیایید یه کارزار امضا کنید‌
  • نیما IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    سلام و وقت بخیر.یکی جواب من رو بده من پارسال پول بلوکه کردم برای شاهین G و تحویلش اومد زمستان ۱۴۰۳.هنوز هم پرداختی انجام ندادیم.کسی می‌دونه ما کی باید پول واریز کنیم؟؟؟
  • حامد IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    1 0
    سایپا برای شاهین ثبت نام کرده بعد از یک سال و نیم میخواد کوئیک بتپونه
  • محمدرضا IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    کسانی که cat ثبت نام کردنو پیش پرداخت هم داشتند وتحویل زمستان ۱۴۰۳دارند رابهATتغییر بدین اطفا
  • حمید IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    با سلام واقعا از نظر بدنه فوق العاده ست و در بین تمام خودروهای ایرانی بهترین هست دوستان اگه جان و سلامت خانواده تون براتون مهم هست شاهین عالی عالی هست.حالا اگه شاهین پلاس بیاد که کلا حرفی برای گفتن نداره. یا حق
  • محمد IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    در حال حاضر نمایشگاه ها و شرکت های فروش خودرو با تبلیغاتی که تو دیوار وفضای مجازی دارند اعلام میکنن هر نوع خودروی میخواهید موجود دارن بخصوص شاهین که بعضی ها تحویلشون یک روزه و بعضی ها گفتن 45 روز خودرو به صورت روز از کمپانی تحویل مشتری میشه به صورت نقد و اقساط. واقعا این حجم خودرو رو از کجا می آورن. چرا کسی از مسئولین پیگیر این موضوع نیستن اینجور که ظاهرا معلومه ایران‌خودرو و سایپا بجای اینکه ماشین رو مستقیم به مردم تحویل بدن به شرکت‌ها می‌دهند تا از این راه سود بازار آزاد رو بجیب بزنن. آخه مگه شده تو دوسه ساله خودرو سازها با این حجم تولیدی. ماشین به صورت قطره چکانی هر از گاهی ثبت نام میکنن وآن هم معلوم نیست کسی برنده میشه یا نه. مسئولین هم که ظاهرا شریک هستن چون هیچ صدایی از کسی بیرون نمیاد.
  • محمد IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    چرا برای شاهین زمستان۴۰۳ دعوت نامه ارسال نمیکنید و فقط میخواهید با خودرو دیگر جایگرین بشه. اگر خودرو دیگری میخواستم که ابنو ثبت نام نمیکردیم. چقدر ظلم. یکی نیست جواب بده؟
  • حسین IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    ما پارسال ثبت نام کردیم بمت یک سال تحویل دادن خودروی خوبیه اما حیف صدای موتور داخل کابین بیشتر میاد وموتور ضعیف است قدرت اون اتاق آپشن نداره
  • سمیه IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
    0 0
    شاهین هن شد اسم ماشین. خیلی بیخوده
  • رضا IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
    0 0
    تکلیف ما چیه قرار بود زمستون امسال تحویل بدن اصلا خبری نیست
  • غلامرضا IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
    1 0
    موعد تحویل شاهین اتوماتیک ما تابستان 1403بوده هنوز میگن در مرحله تخصیص میگن جریمه دیر کرد می‌دهیم جریمه می خوایم چیکار وقتی ماشینمون و هرچی داشتیم گذشته آیم الان هم سر زمستان وسیله‌ای نداریم
  • جواد IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۶
    0 0
    من ماشین خارجی زیاد داشتم. شاهین رو فقط سوار شدم. باید گفت کیفیت و طراحی شاهین توو ایرانیا خیلی خوبه و همرده خوبای چینیه. ولی متاسفانه موتور گیربکسش نمیزاره به عنوان یه ماشین مورد اعتماد توو ذهن انسان جا بگیره.
  • س IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۷
    0 0
    شرکت سایپا فقط حرف می زند ۲سال ثبت نام کردیم پیا می دهند بیایید کوئیک بگیرید واقعا اگر توان ندارید دیگه تبلیغات الکی. نکنید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =